loading...
مجله دلتا
مجله دلتا بازدید : 44 سه شنبه 30 مهر 1398 نظرات (0)
آمار تکان‌دهنده از تعداد معاملات مسکن تهران در شهریور ماه سال 98 نشان از افت بازار مسکن در یک سال گذشته دارد.
افت بازار مسکن

گزارش‌های میدانی گویای افت بازار مسکن در دوازده ماه گذشته است به طوری که در شهریور ماه امسال فقط ۲۹۰۰ مورد معامله در شهر تهران ثبت شده است؛ یعنی کاهش ۷۳ درصدی معاملات نسبت به شهریور سال گذشته.

به گزارش مجله دلتا ، وزارت راه و شهرسازی در گزارشی اعلام کرده که میانگین قیمت مسکن شهر تهران در شهریورماه سال جاری به  ۱۲میلیون و ۷۲۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع  رسیده است. براساس گزارش ماهانه دفتر اقتصاد مسکن پس از خرداد ماه امسال که میانگین قیمت مسکن شهر تهران وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شد، در شهریورماه، مجددا قیمت‌ها به کانال ۱۲میلیون تومان بازگشت. شاخص سالانه رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن نیز گویای آن است که نقطه اوج بازار مسکن طی ۱۲ ماه گذشته، اردیبهشت ۹۸، با ۱۱۲ درصد افزایش بوده و ماه‌های پس از آن با افت بازار مسکن نمودار رو به پایین حرکت کرده، به طوری که در شهریورماه امسال این رقم به ۵۷ درصد رسیده است.

افت بازار مسکن

شاخص ماهانه نیز نشان می‌دهد میانگین رشد ماه به ماه  ۱۲ماهه منتهی به شهریورماه ۹۸ در شهر  تهران ۳.۹ درصد بوده است؛ به طوری که در اردیبهشت ماه امسال بیشترین رشد معادل ۱۱.۴ درصد و در شهریورماه کمترین رشد معادل منفی ۳.۵ درصد را تجربه کرده  است.

میانگین نرخ رشد  ۱۲ ماهه مسکن  در شهر تهران منتهی به شهریورماه ۹۷ حدود ۴.۷ درصد بوده است که سرعت رشد قیمت در ۱۲  ماهه اخیر در مقایسه با ۱۲ ماهه سال قبل از آن ۰.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین در شش ماهه نخست سال 98، تعداد معاملات خرید و فروش و رهن و اجاره شهر تهران به ۳۳.۱ هزار واحد رسیده  که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵۷.۳ درصدی همراه بوده است.

در نیمه نخست امسال، میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی به ۱۲.۸ میلیون تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین بخوانید:

خانه‌ کوچک 30 متری!!!

وام مسکن برای خرید قدیمی‌ سازها

چرا اجاره سوییت ساعتی مشتری دارد؟

مجله دلتا بازدید : 46 سه شنبه 30 مهر 1398 نظرات (0)
مشاوران املاک می‌گویند در دو ماه گذشته به دلیل عقب‌نشینی مالکان از عرضه ملک خود به بنگاه‌های معاملاتی، حجم آپارتمان‌ های نوساز و تازه‌ساز بازار کاهش پیدا کرده است.
آپارتمان نوساز

به علل مختلف بازار آپارتمان نوساز از رونق دور شده است. متراژ بالا و قیمت زیاد پیشنهادی مالکان دو عامل اصلی گرایش متقاضیان به واحدهای چند سال ساخت است. در ادامه این گزارش با مجله دلتا همراه باشید.

به گزارش مجله دلتا، وضعیت بازار مسکن در هفته‌های اخیر فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است. با کاهش اسمی قیمت مسکن، مالکان خانه‌های نوساز و کلیدنخورده، فروش ملک خود را به شرایط بهتری موکول کرده‌اند که البته شرایط بهتر از نظر آن‌ها، افزایش مجدد قیمت مسکن است.

این عقب‌نشینی محسوس، جا را برای عرضه واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۱۵ سال باز کرده است. پیش از این، تصور می‌شد که کاهش 30 درصدی قیمت مسکن در برخی مناطق پایتخت به‌صورت مقطعی رخ داده است و سازندگان و فروشندگان به امید افزایش دوباره قیمت مسکن پای میز معامله نمی‌آمدند، اما اکنون ثبات نسبی قیمت‌ها اندکی معادلات را به هم ریخته است و مالکان املاک نوساز ترجیح می‌دهند تا با تکان دوباره قیمت‌ها عرضه واحدهای خود را به بنگاه‌ها  در زمان بهتری انجام دهند.

قیمت پیشنهادی اغلب این واحدها از سطح مورد انتظار متقاضیان مسکن بیشتر است و فروشندگان آپارتمان نوساز همچنان بر قیمت‌های پیشنهادی بالای خود در شرایطی که روند کاهش قیمت مسکن آغاز شده، اصرار دارند؛ از این رو طی دو ماه گذشته، تعداد آگهی‌های عرضه شده به بنگاه‌های املاک به ویژه در گروه‌های سنی نوساز و کمتر از ۱۰ سال کاهش پیدا کرده است.

افزایش سقف تسهیلات؛ توقف عرضه آپارتمان نوساز

در عین حال، انتشار خبر افزایش سقف سنی ساختمان‌ها در دستورالعمل تسهیلات خرید مسکن که از ۲۰ سال به ۲۵ سال افزایش پیدا کرد سبب شد تا بخشی از مالکان خانه‌های با عمر بیش از ۲۰ سال نیز به عرضه واحد مسکونی خود در بازار اقدام کنند. مشاوران املاک می‎گویند هم اکنون بخشی از مالکان واحدهای مسکونی که خواهان تبدیل به احسن ملک خود هستند اقدام به عرضه آپارتمان چند سال ساخت خود در بازار کرده‌اند و کمبود عرضه آپارتمان نوساز در بازار حس می‌شود.

همچنین بخوانید:

واگذاری زمین دولتی ؛ راه حل وزیر برای خانه دار شدن!

چرا اجاره سوییت ساعتی مشتری دارد؟

اوراق تسهیلات مسکن؛ باید ها و نباید ها

مجله دلتا بازدید : 51 سه شنبه 30 مهر 1398 نظرات (0)
مالکان مسکن مهر پردیس حداکثر ۲ ماه فرصت دارند تا نسبت به تکمیل آورده‌های نقدی خود اقدام کنند.
مسکن مهر پردیس

مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس اعلام کرد: مالکان مسکن مهر این شهر فقط ۲ ماه فرصت دارند تا نسبت به تکمیل آورده‌های نقدی خود اقدام کنند.

به گزارش مجله دلتا مالکان متعاقبا می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک مسکن مهر و اخذ نوبت اینترنتی در موعد مقرر، نسبت به دریافت قرارداد پنج برگی اقدام کنند.

علی اصغر جاودان فر، با بیان اینکه پیش از این بالغ بر ۵۰ هزار نسخه قرارداد پنج برگی در اختیار مالکان قرار گرفته است اظهار داشت: هم اکنون نیز حدود ۲۰ هزار نسخه قرارداد پنج برگی آماده تحویل به متقاضیان است. مراحل و نحوه تحویل قراردادهای پنج برگی به بقیه متقاضیانی که در ۶ ماهه نخست سال جاری، انتخاب واحد آنها انجام شده، اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر اجرایی مسکن مهر پردیس ادامه داد: طی ماه های اخیر بیش از هشت هزار متقاضی به انتخاب واحدهای خود اقدام  کرده‌اند، اما تاکنون به رغم اطلاع رسانی‌های مکرر برای انتخاب واحد متقاضیان فاقد جانمایی، به دلایل مختلف هنوز بالغ بر ۶۰۰ متقاضی برای جانمایی واحد در فازهای مختلف مراجعه و اقدام نکرده اند.

هشدار به مالکان مسکن مهر پردیس

وی با اشاره به خرید و فروش مسکن مهر در خارج از فرآیند اداری، افزود: توصیه ما این است که کلیه خریداران و فروشندگان مسکن مهر پردیس، فرآیند نقل و انتقال خود را صرفا با قرارداد پنج برگی و از طریق سامانه نقل و انتقال ثانویه مستقر در مسکن مهر پردیس انجام دهند. متاسفانه خریداران مسکن مهر به هشدارها توجهی ندارند و با صورتجلسات انتخاب واحد که واجد شرایط نقل و انتقال است، اقدام به خرید و فروش می کنند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اطمینان متقاضیان از اصالت صورت جلسات خاطرنشان کرد: به دلیل ناآگاهی برخی از متقاضیان، یک واحد مسکونی مهر در یکی از فازهای شهر جدید پردیس به ۱۱ نفر صرفا با ارائه صورت جلسه انتخاب واحد، فروخته شده بود. این در حالی است که این متقاضیان باید برای اطلاع از اصالت صورت جلسات به کارگزاری مسکن مهر در شرکت عمران شهر جدید پردیس مراجعه می‌کردند.

همچنین بخوانید:

تکمیل مسکن مهر؛ اولویت دوم دولت

تمایل موجران ؛ رهن کامل نه ؛ فقط اجاره!

تحرک نسبی دربازار مسکن پایتخت

مجله دلتا بازدید : 75 پنجشنبه 25 مهر 1398 نظرات (0)

افزایش وام مسکن و سقف تسهیلات  با توجه به دوره بلند مدت باز پرداخت و همچنین کاهش قدرت خرید مردم راه حل  مناسبی برای خانه دار شدن به نظر نمی‌رسد.

افزایش وام مسکن

  

تا همین چند ماه گذشته، زمزمه‌های افزایش تسهیلات مسکن از 160 به 200 میلیون تومان مطرح بود، اما اکنون بانک مسکن اعلام کرده است، فعلا برنامه‌ای برای افزایش وام مسکن ندارد.

به گزارش مجله دلتا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بارها مخالفت خود را با افزایش تسهیلات  مسکن به دلیل تورم زایی، اعلام کرده است. وی که طرح ساخت و عرضه  ۴۰۰ هزار   واحد مسکونی را تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار داده معتقد است: این طرح به  رونق ساخت و ساز بخش خصوصی منجر خواهد شد. اسلامی که جذابیت طرح اقدام ملی را کامل می‌داند می گوید: خانه‌ ها را برای مردمی می‌خواهیم که با توان  مالی خود به راحتی نمی‌توانند از واحدهایی که در بازار وجود دارد خانه خود  را تامین کنند.

افزایش وام مسکن، نه!

بانک مسکن که اکنون برای تامین مالی طرح  اقدام ملی با وزارت راه و شهرسازی همکاری می‌کند، سیاست خود را بر کاهش  قیمت تمام شده مسکن استوار کرده است. رحیمی انارکی، مدیر عامل بانک مسکن با  اشاره به اینکه این بانک به منظور افزایش سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان  هم اکنون برنامه‌ای ندارد، اعلام کرد: این بانک، سیاست کاهش قیمت مسکن را  در دستور کار خود قرار داده است و برنامه افزایش تسهیلات با توجه به شرایط  خاص و ویژه ای که وجود دارد، با احتیاط پیگیری می‌شود، چرا که در سال‌های  گذشته بخش مسکن، تنش و شوک‌هایی فراوانی را تجربه کرده است.

رحیمی انارکی در ادامه می‌افزاید: علاوه  بر اینکه باید اهتمام کافی صورت گیرد تا تصمیمات و سیاست‌های بانکی به  ایجاد شوک در بخش مسکن منجر نشود، باید آثار افزایش وام مسکن بر قیمت  واحدهای مسکونی نیز ارزیابی شود.

وی تصریح کرد: بانک مسکن سیاست کاهش قیمت  مسکن را در دستور کار دارد و در حال برنامه‌ریزی برای تحقق آن است. امیدوار  هستیم به نتایج خوبی در این خصوص دست پیدا کنیم.

همچنین بخوانید:

واحدهای تجاری خالی ؛ در انتظار خریدار 

کاهش قیمت خانه و بی تفاوتی خریداران 

اعلام قیمت میلیونی واحد های طرح ملی مسکن 

هزینه‌ های ضروری برای دریافت وام خرید خانه 

بورس مسکن مهر راه اندازی می شود 

مجله دلتا بازدید : 59 پنجشنبه 25 مهر 1398 نظرات (0)

وقتی از آپارتمان‌های لوکس  صحبت  می‌کنیم؛ منظور واحدهایی است که  مساحت بیش از 150 مترمربع دارند و از  امکانات کامل برخوردارند. گزارش‌های میدانی بازار رهن و اجاره خانه نشان  می‌دهد که این واحدها در حال از دست دادن مشتریان خود هستند.

رهن و اجاره

  

قیمت‌ های پیشنهادی رهن و اجاره خانه‌ های لوکس به ویژه در مناطق شمالی تهران نشان می‌دهد که اگر حتی در گروه درآمدی قشر متوسط رو به بالا هم باشید، برای پیدا کردن خانه‌ای با قیمت مناسب باید کفش آهنی به پا کنید.

به گزارش مجله دلتا در مقایسه با متقاضیان مصرفی مرسومی که در سطح پایتخت درپی خانه بوده و به  دلیل گرانی مسکن به سمت واحدهای کوچک متمایل شده‌اند، متقاضیان اجاره  آپارتمان‌های لوکس‌ در تهران کم‌جمعیت هستند.

با وجود عرضه قابل‌ قبولی که این نوع  املاک دارند، اما معامله آن‌ها بین موجر و مستاجر به دلیل کمبود مشتری  بیشتر از املاک کوچک‌ متراژ و زیر 100 متر مربع زمان می‌برد. گزارش‌های  معاملات بازار مسکن نشان می‌دهد که به‎رغم قرارگرفتن این نوع املاک در  مناطق خوش آب و هوا، برخوردار از امکانات و مرفه نشین پایتخت، این املاک با  قیمت‌های قابل قبول‌تری از آنچه که انتظار می‌رفته است، عرضه شده‌اند.

بنا به گفته مشاوران املاک، تعداد زیادی  از این واحدها به بهای رهنی هر مترمربع ۲ تا ۳ میلیون تومان، عرضه شده‌اند و  قیمت بالای آن‌ها تا حد زیادی به متراژ بالای آن‌ها بازمی‌گردد.

در بازار رهن و اجاره آپارتمان های لوکس‌،  مالکان این واحدها برعکس مشتریان، تمایل زیادی به واگذاری ملک خود در قالب  رهن کامل ندارند؛ بنابراین اغلب این آپارتمان‌ها به شکل ترکیبی از رهن و  اجاره عرضه می‌شوند. فرمول هر یک میلیون تومان ودیعه معادل ۳۰ هزار تومان  اجاره‌بها، نشان می دهد که بهای پیشنهادی املاک لوکس مناسب‌تر از ارزش  اجاره ای آن‌ها در این مناطق است، اما با تمایل مالکان به دریافت اجاره  بیشتر، این آپارتمان‌ها با مبلغ اجاره ماهانه بیش از پنج میلیون تومان راهی  بنگاه‌های معاملاتی شده‌اند. چنین مبالغی در کنار پول ودیعه چند صد میلیون  تومانی، فقط در سبد خانوارهایی با درآمد بالا سازگاری دارد؛ بنابراین  مستاجرانی که جویای رهن و اجاره خانه در مناطق لوکس تهران هستند، حتی با  تخفیف‌های پاییزی مالکان این واحدها در پیدا کردن واحد اجاره ای مناسب و  مورد پسند با مشکل مواجه شده‌اند.

همچنین بخوانید:

بازار مسکن ؛ خداحافظ قیمت‌ های نجومی 

بازار راکد ؛ کاهش قیمت مسکن ادامه دارد 

رشد جمعیت در گرو کاهش قیمت مسکن 

کناره گیری بساز بفروش‌ ها از معامله املاک کلنگی 

خرید آپارتمان 40 متری در تهران 

مجله دلتا بازدید : 455 پنجشنبه 25 مهر 1398 نظرات (0)

پرس و جو از دفاتر املاک نشان  می‌دهد که با قیمت بالای مسکن در تهران دست مشتریان چندان برای انتخاب  منطقه باز نیست. منطقه 18 فعلا ارزان‌ترین محدوده تهران است.

خرید خانه در منطقه 18

  

گردش مالی مسکن در شهریور سال جاری نشان داد که قیمت خرید یک واحد مسکونی در تهران به طور میانگین یک میلیارد و 30 میلیون تومان است. اما نگران  نباشید هنوز با بودجه‌ای تا 400 میلیون تومان هم می‌توان در محله‌هایی  همچون یافت‌آباد، شادآباد، ولیعصر و خلیج فارس به خرید خانه در منطقه 18 تهران اقدام کرد.

به گزارش مجله دلتا،  مناطق ۱۸، ۱۹، ۱۷، ۲۰، ۱۶، ۱۲ و ۱۵ شهر تهران فعلا مناطقی است که با بودجه  بین سیصد میلیون تا یک میلیارد تومان تومان بتوان در آن صاحب خانه شد.  میانگین قیمت مسکن این مناطق در شهریورماه امسال ۶.۶ میلیون تومان بود که  پایین‌ترین قیمت‌ها به منطقه ۱۸ با میانگین ۵.۶ میلیون تومان و بالاترین  قیمت‌ها در این محدوده به منطقه ۱۵ با ۷.۶ میلیون تومان تعلق داشت، اما با  توجه به اینکه متقاضیان در ماه‌های گذشته به سمت خرید خانه‌های زیر پنجاه  متر حرکت کرده‌اند، افزایش تقاضا ممکن است قیمت‌ها را دستخوش تغییر کند.

منطقه 18

خرید خانه در منطقه 18 ؛ برای بودجه های پایین

منطقه 18 به عنوان ارزان‌ترین محدوده شهر  تهران شامل محله‌های بهداشت، تولید دارو، خلیج فارس، رجایی، شادآباد، شهرک  امام خمینی، صاحب‌الزمان، ولیعصر (عج) و یافت‌آباد است. قیمت آپارتمان  نوساز در محله یافت‌آباد متری ۶ تا ۷ میلیون تومان و قیمت واحدهای ۵-۶ ساله  در این محله ۵.۵ تا ۶ میلیون تومان است. گشتی در دفاتر املاک نشان می‌دهد  که با بودجه کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان می‌توان به خرید خانه در منطقه 18  پرداخت.

در محله خلیج فارس نیز برای خرید آپارتمان  به حداقل نقدینگی ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارید؛ هرچند مشاهدات حاکی  از آن است که هنوز در این محله آن‌طور که باید در مقایسه با برخی دیگر از  مناطق تهران که طی سه ماه اخیر روند کاهشی داشته‌اند، قیمت‌ها پایین نیامده  است. در این منطقه یک واحد ۵۳ متری ۱۰ ساله واقع در طبقه سوم با پارکینگ و  انباری، بدون آسانسور به قیمت ۳۶۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. یک  آپارتمان ۵۲ متری ۶ سال ساخت با تمام امکانات و نورگیری مناسب نیز ۴۱۰  میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

شایان ذکر است که شهریورماه امسال  واحدهای کوچک متراژ با ۷۵ درصد رشد قیمت، بالاترین میزان تورم را در بازار مسکن پایتخت داشته‌اند.

همچنین بخوانید:

واحدهای تجاری خالی ؛ در انتظار خریدار 

کاهش قیمت خانه و بی تفاوتی خریداران 

اعلام قیمت میلیونی واحد های طرح ملی مسکن 

کاهش چشمگیر معاملات مسکن در تهران 

هزینه‌ های ضروری برای دریافت وام خرید خانه 

تعداد صفحات : 51

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 506
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 221
  • باردید دیروز : 54
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 354
  • بازدید ماه : 830
  • بازدید سال : 7,298
  • بازدید کلی : 23,535